sunnuntaina, heinäkuuta 03, 2005

promillet rivissä

Kesämekko vetää puoleensa vääränlaisia ihmisiä. Ainakin kolme ruutupaitaista puolitötterötukkaa tuli liki ja tarjoili töksähteleviä lauseita. En huolinut. Kukaan ei osaa. Paitsi Jotkut.

Olen juonut desin viinaa ja kolme tequilaa, en paljon mutta riittävästi tälle illalle. Baari olisi ollut vielä auki, ystäviä nauramassa kanssani, rahaakin juomaan tai kahteen, mutta lähdin pois. Olen kai parantunut siitä hullusta uskostani, että menetän parhaat bileet jos en ole viimeisenä paikalla, Pohjanmaan ja kantapään kautta. Tiedän jo, ettei missään odota kukaan/mikään, tai ehkä vain olen hyväksynyt osani ulkopuolelle jäävänä.

Kirjoitin tämän kaiken ja tökkäsin polvellani tietokoneen sammuksiin. Uudesta versiosta tiedän unohtaneeni jotain tärkeää.

Kukaan ei haastanut minua kuuden sanan novelli -meemiin, mutta osallistun siihen silti. Pronominien valintaa on mietittävä hetki. Jokainen versio kertoo erilaisen tarinan. Päädyn itsekeskeisimpään.

Minun puolestani voisit kuolla minun puolestani.

Ei kommentteja: